السلام علیکم و رحمۃ اللہ و برکاتہ محترم علماء کرام تقلید اور اتباع کیا الگ الگ ہیں یا ایک ہی کیا ایک کی ہی تقلید کرنا ضروری ہے چاروں ائمہ کرام کی تقلید بیک وقت نہیں کرسکتے ہیں اور تقلید کیا ہے مدلل جواب عطاء فرمائے اللہ آپ کو جزائے خیر عطا فرمائے
جواب #70
بسم الله الرحمن الرحيم
( ۱ ) ﺟﻮ ﺷﺨﺺ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺩﻻﺋﻞ ﮐﯽ ﮔﮩﺮﺍﺋﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﺗﺮﮐﺮ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﮐﮯ ﺍﺳﺘﻨﺒﺎﻁ ﮐﯽ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﻧﮧ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﻮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﮯ، ﺑﺠﺰ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﮐﭽﮫ ﭼﺎﺭﮦٴ ﮐﺎﺭ ﻧﮩﯿﮟ، ﺍﻟﻠﮧ ﭘﺎﮎ ﮐﺎ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﮨﮯ : ” ﻭَﺍﺗَّﺒِﻊْ ﺳَﺒِﯿْﻞَ ﻣَﻦْ ﺍَﻧَﺎﺏَ ﺍِﻟَﯽَّ “ ﮐﮯ ﻣﺼﺪﺍﻕ ﮨﯿﮟ، ﺑﺲ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺳﺒﯿﻞ ﻭﻣﺬﮨﺐ ﮐﺎ ﺍﺗﺒﺎﻉ ( ﺗﻘﻠﯿﺪ ) ﺑﮭﯽ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﻮﺍ۔
( ۲ ) ﺭﮨﺎ ﯾﮧ ﺍﻣﺮ ﮐﮧ ﭼﺎﺭﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﮐﺎ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﻭﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﯿﻮﮞ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺑﯿﮏ ﻭﻗﺖ ﭼﺎﺭﻭﮞ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺗﻮ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺳﮑﺘﯽ ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺳﮑﺘﮯ، ﻣﺜﻼً ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻟﮑﮭﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﮔﺮﭼﮧ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﺎ ﺑﮯ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺩ ﺁﭘﺲ ﻣﯿﮟ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮨﮯ۔ ( ﺍﻟﻒ ) ﻣﻮﯾﻮﯼ ﻧﻮﺭﺍﻟﺤﺴﻦ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪ ﻋﺎﻟﻢ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ” ﻣﺸﺖ ﺯﻧﯽ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ “ ( ﺍﻟﻌﺮﻑ ﺍﻟﺠﺎﺩﯼ : ۲۱۴ ) ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﺮﺧﻼﻑ ( ﺏ ) ﻣﻮﻟﻮﯼ ﻋﺒﺪﺍﻟﺠﻠﯿﻞ ﺳﺎﻣﺮﻭﺩﯼ ﻏﯿﺮ ﻣﻘﻠﺪ ﻋﺎﻟﻢ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ” ﻣﺸﺖ ﺯﻧﯽ ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮩﯿﮟ “ ( ﺍﻟﻌﺬﺍﺏ ﺍﻟﻤﮩﯿﻦ : ۸۳ ) ﺍﺏ ﻇﺎﮨﺮ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻋﺎﻣﯽ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪ ﺑﯿﮏ ﻭﻗﺖ ﺍﭘﻨﮯ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻋﺎﻟﻤﻮﮞ ﮐﮯ ﻗﻮﻝ ﭘﺮ ﺗﻮ ﻋﻤﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺳﮑﺘﺎ ﻻﻣﺤﺎﻟﮧ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﭘﺮ ﮐﺮﮮ ﮔﺎ ﺗﻮ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮨﻮﮔﯽ، ﺍﮔﺮ ﺍﯾﮏ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺷﺮﮎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﯾﮧ ﻋﺎﻣﯽ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪ ﺑﮭﯽ ﻣﺸﺮﮎ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﻋﺎﻣﯽ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪ ﯾﮧ ﮐﺮﮮ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺟﯽ ﭼﺎﮨﺎ ﻣﻮﻟﻮﯼ ﻧﻮﺭﺍﻟﺤﺴﻦ ﮐﺎ ﻗﻮﻝ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮﻟﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺩﻝ ﮐﺎ ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻃﺮﻑ ﮨﻮ ﺍﺗﻮ ﺳﺎﻣﺮﻭﺩﯼ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﮯ ﻗﻮﻝ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﺎﻟﯿﺎ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺩﯾﻦ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﻧﮧ ﮨﻮﺍ؛ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﺗﺒﺎﻉِ ﮨﻮﯼٰ ﻭﺧﻮﺍﮨﺸﺎﺕ ﮐﺎ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﮐﺮﻟﯿﺎ ﺗﻮ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﮯ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﮯ ﻣﻔﺘﯽ ﺑﮧ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﮐﺎ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﻻﺯﻡ ﮨﻮﮔﯿﺎ، ﺍﮔﺮ ﻋﺎﻡ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺣﻖ ﺩﯾﺪﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺟﺲ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﮯ ﻗﻮﻝ ﮐﻮ ﭼﺎﮨﯿﮟ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺟﺐ ﭼﺎﮨﯿﮟ ﭼﮭﻮﮌﯾﮟ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺩﯾﻦ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﻧﮧ ﮨﻮﮔﺎ؛ ﺑﻠﮑﮧ ﺧﻮﺍﮨﺸﺎﺕ ﮐﺎ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﮨﻮﮔﺎ؛ ﺑﻠﮑﮧ ﺑﻌﺾ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﺩﯾﻦ ﮨﯽ ﻣﻨﮩﺪﻡ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ، ﻣﺜﻼً ﺍﯾﮏ ﺷﺨﺺ ﻧﮯ ﻭﺿﻮ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺟﺴﻢ ﺳﮯ ﺧﻮﻥ ﻧﮑﻼ ﻭﮦ ﮐﮩﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﻣﻘﻠﺪ ﮨﻮﮞ ﺍُﻥ ﮐﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻭﺿﻮ ﻧﮩﯿﮟ ﭨﻮﭨﺘﺎ، ﭘﮭﺮ ﮐﭽﮫ ﺩﯾﺮ ﺑﻌﺪ ﺑﯿﻮﯼ ﮐﻮ ﭼﮭﻮﻟﯿﺎ ﺟﺐ ﺍﺱ ﺳﮯ ﮐﮩﺎ ﮔﯿﺎ ﮐﮧ ﺑﯿﻮﯼ ﮐﻮ ﭼﮭﻮﻧﮯ ﺳﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﻭﺿﻮ ﭨﻮﭦ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ، ﻭﮦ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﮮ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﻣﻘﻠﺪ ﮨﻮﮞ ﺍﻧﮑﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﻧﮩﯿﮟ ﭨﻮﭨﺎ، ﺍﮔﺮ ﯾﮧ ﺷﺨﺺ ﺍﺳﯽ ﻭﺿﻮ ﺳﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﮯ ﮔﺎ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺑﮯ ﻭﺿﻮ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﻨﺎ ﻇﺎﮨﺮ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﺎ ﻧﮧ ﮨﻮﻧﺎ ﺑﮭﯽ ﻇﺎﮨﺮ ﮨﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺍﻣﺎﻡ ﯾﮩﯽ ﻓﺮﻣﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻧﮧ ﮨﻮﺋﯽ، ﻣﮕﺮ ﯾﮧ ﺷﺨﺺ ﺑﻐﻞ ﺑﺠﺎﺗﺎ ﭘﮭﺮﮮ ﮔﺎ ﮐﮧ ﻣﯿﺮﯼ ﮨﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﻋﻠﯽٰ ﺩﺭﺟﮧ ﮐﯽ ﮨﮯ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﯾﻦ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺩﯾﻦ ﮐﺎ ﮐﮭﻠﻮﻧﺎ ﺑﻦ ﺟﺎﻧﺎ ﻇﺎﮨﺮ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﺍﻣﺎﻡِ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﮯ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﺍﺻﻞ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﺷﺮﯾﻒ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ ” ﺍﮨﻞ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﻧﮯ ﺍﺱ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻤﺎ ﺳﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﮐﮧ ﺟﺲ ﮐﻮ ﻃﻮﺍﻑِ ﻓﺮﺽ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺣﯿﺾ ( ﻣﺎﮨﻮﺍﺭﯼ ) ﺁﮔﯿﺎ ( ﯾﻌﻨﯽ ﻃﻮﺍﻑِ ﻭﺩﺍﻉ ﮐﯿﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﻭﻃﻦ ﻭﺍﭘﺲ ﮨﻮﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ ﯾﺎ ﻧﮩﯿﮟ؟ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻤﺎ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺟﺎﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ، ﺍﮨﻞ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﮨﻢ ﺁﭖ ﮐﮯ ﻗﻮﻝ ( ﻓﺘﻮﯼ ) ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﮐﮯ ﺯﯾﺪ ﺍﺑﻦ ﺛﺎﺑﺖ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻤﺎ ﮐﮯ ﻗﻮﻝ ( ﻓﺘﻮﯼ ) ﮐﻮ ﻧﮩﯿﮟ ﭼﮭﻮﮌﺳﮑﺘﮯ “ ( ﺑﺨﺎﺭﯼ ﺷﺮﯾﻒ : ۱ / ۳۳۷ ) ﺍﺱ ﺳﮯ ﺻﺎﻑ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮨﻞ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﺣﻀﺮﺕِ ﺯﯾﺪ ﺑﻦ ﺛﺎﺑﺖ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻤﺎ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ، ﭘﮭﺮ ﺍﮨﻞ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﮐﮯ ﺍﺱ ﺟﻮﺍﺏ ﭘﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻤﺎ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﻧﮑﯿﺮ ﻧﮧ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﮐﮧ ﺗﻢ ﺗﻮ ﺯﯾﺪ ﺍﺑﻦ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪِ ﺷﺨﺼﯽ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮﮐﮯ ﻣﺸﺮﮎ ﯾﺎ ﮔﻤﺮﺍﮦ ﮨﻮﮔﺌﮯ ﮨﻮ ( ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﺁﺝ ﮐﻞ ﮐﮯ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﮐﺎ ﻃﺮﯾﻘﮧ ﮨﮯ ) ﺭﮨﺎ ﯾﮧ ﺍﺷﮑﺎﻝ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺍﺕِ ﺻﺤﺎﺑﮧٴ ﮐﺮﺍﻡ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻢ ﺍﺟﻤﻌﯿﻦ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﯿﻮﮞ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯽ ﺟﺎﺗﯽ؟ ﺣﺎﻻﻧﮑﮧ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺎ ﺍﻓﻀﻞ ﮨﻮﻧﺎ ﺛﺎﺑﺖ ﻭﻣﺤﻘّﻖ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺟﻮﺍﺏ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺍﺕِ ﺻﺤﺎﺑﮧٴ ﮐﺮﺍﻡ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻢ ﺍﺟﻤﻌﯿﻦ ﮐﮯ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﻣﺪﻭﻥ ﻧﮧ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺣﻀﺮﺍﺕِ ﺍﺋﻤﮧ ﻣﺠﺘﮩﺪﯾﻦ ﺭﺣﻤﮩﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺍﺣﺘﯿﺎﺝ ﻭﺍﻗﻊ ﮨﻮﺋﯽ ﻭﺭﻧﮧ ﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ ﻭﺍﻟﺠﻤﺎﻋﺖ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﻣﺠﺘﮩﺪﯾﻦ ﺭﺣﻤﮩﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺭﺣﻤﺔ ﻭﺍﺳﻌﮧ ﮐﻮ ﺣﻀﺮﺍﺕِ ﺻﺤﺎﺑﮧٴ ﮐﺮﺍﻡ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻢ ﺍﺟﻤﻌﯿﻦ ﺳﮯ ﺍﻓﻀﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﺳﻤﺠﮭﺘﺎ۔
( ۳ ) ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮐﺴﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﯾﺎ ﭘﯿﺸﻮﺍﺋﮯ ﺩﯾﻦ ﮐﮯ ﮐﺴﯽ ﻗﻮﻝ ﮐﻮ ﺍِﺱ ﺣُﺴﻦ ﭘﺮ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﻟﯿﻨﺎ ﮐﮧ ﺟﻮ ﮐﭽﮫ ﻭﮦ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ، ﻗﺮﺁﻥ ﻭﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﮨﯽ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﻭﻋﻤﻞ ﮐﻮ ﺩﻟﯿﻞ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﻧﮯ ﭘﺮ ﻣﻌﻠﻖ ﻧﮧ ﮐﺮﻧﺎ، ﺍﻟﻐﺮﺽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻣﯿﮟ ﻣﻄﺎﻟﺒﮧٴ ﺩﻟﯿﻞ ﺷﺎﻣﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺩﻟﯿﻞ ﮐﺎ ﻋﻠﻢ ﮨﻮﺟﺎﻧﺎ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻣﻌﺎﺭﺽ ﻧﮩﯿﮟ، ﺩﺭﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﯾﻦ ﻧﺎﻡ ﮨﮯ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻭﺍﻧﻘﯿﺎﺩ ﮐﺎ، ﺍﮔﺮ ﺩﻧﯿﺎ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺻﻔﺎﺕ ﻣﻌﺪﻭﻡ ﮨﻮﺟﺎﺋﯿﮟ ﺗﻮ ﺩﯾﻦ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﺍﻭﺭ ﻧﺸﺎﻥ ﮨﯽ ﺑﺎﻗﯽ ﻧﮧ ﺭﮨﮯ ﮔﺎ، ﺣﻀﺮﺕ ﺷﺎﮦ ﻭﻟﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﺎﺣﺐ ﻣﺤﺪﺙ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
” ﺃﻥ ﺍﻷﻣﺔ ﺍﺟﺘﻤﻌﺖ ﻋﻠﯽ ﺃﻥ ﯾﻌﺘﻤﺪﻭﺍ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺴﻠﻒ ﻓﯽ ﻣﻌﺮﻓﺔ ﺍﻟﺸﺮﯾﻌﺔ ﻓﺎﻟﺘﺎﺑﻌﻮﻥ ﺍﻋﺘﻤﺪﻭﺍ ﻓﯽ ﺫﻟﮏ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺼﺤﺎﺑﺔ ﻭﺗﺒﻊ ﺍﻟﺘﺎﺑﻌﯿﻦ ﺍﻋﺘﻤﺪﻭﺍ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺘﺎﺑﻌﯿﻦ ﻭﮨﮑﺬﺍ ﻓﯽ ﮐﻞ ﻃﺒﻘﺔ ﺍﻋﺘﻤﺪ ﺍﻟﻌﻠﻤﺎﺀ ﻋﻠﯽ ﻣﻦ ﻗﺒﻠﮩﻢ ﻭﺍﻟﻌﻘﻞ ﯾﺪﻝ ﻋﻠﯽ ﺣﺴﻦ ﺫﻟﮏ ﻷﻥ ﺍﻟﺸﺮﯾﻌﺔ ﻻ ﺗﻌﺮﻑ ﺇﻻ ﺑﺎﻟﻨﻘﻞ ﻭﺍﻹﺳﺘﻨﺒﺎﻁ ﻭﺍﻟﻨﻘﻞ ﻻ ﯾﺴﺘﻘﯿﻢ ﺇﻻ ﺑﺄﻥ ﺗﺄﺧﺬ ﮐﻞ ﻃﺒﻘﺔ ﻋﻤﻦ ﻗﺒﻠﮩﺎ ﺑﺎﻹﺗﺼﺎﻝ “ ﺇﮪ ( ﻋﻘﺪ ﺍﻟﺠﯿﺪ : ۳۶ )
ﺣﻀﺮﺕ ﺷﺎﮦ ﻭﻟﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﺎﺣﺐ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺑﺎﻻ ﮐﺎ ﺣﺎﺻﻞ ﯾﮩﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻋﮩﺪ ﺭﺳﺎﻟﺖ ﺳﮯ ﻟﮯ ﮐﺮ ﺍﺏ ﺗﮏ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﺑﮧ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻭﺍﻧﻘﯿﺎﺩ ﺟﺎﺭﯼ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﺍﺳﯽ ﭘﺮ ﺷﺮﯾﻌﺖ ﮐﺎ ﻣﺪﺍﺭ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻏﯿﺮ ﻣﻘﻠﺪﯾﺖ ﮐﺎ ﺳﺐ ﺳﮯ ﭘﮩﻼ ﻭﺍﺭ ﮨﯽ ﺳﻠﻒ ﺳﮯ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻭﺍﻧﻘﯿﺎﺩ ﭘﺮ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ، ﺍﻟﻠﮧ ﭘﺎﮎ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﮨﺪﺍﯾﺖ ﻧﺼﯿﺐ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ ﺁﻣﯿﻦ۔ ﻗﺎﺿﯽ ﻋﺒﺪﺍﻟﻮﺍﺣﺪ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﭘﻨﮯ ﻓﺮﻗﮧ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﻮﻟﻮﯼ ﺛﻨﺎﺀ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻣﺮﺗﺴﺮﯼ ﭘﺮ ﺭﺩ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
” ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﻥ ﺟﮩﺎﻝ ﺑﺪﻋﺘﯽ ﮐﺎﺫﺏ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺜﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺩﻓﻌﮧ ﺭﻓﻊ ﯾﺪﯾﻦ ﮐﺮﮮ ﺍﻭﺭ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺎ ﺭﺩ ﮐﺮﮮ ﺍﻭﺭ ﺳﻠﻒ ﮐﻮ ﮨﺘﮏ ﮐﺮﮮ، ﻣﺜﻞ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﮐﮯ ﮐﮧ ﺟﻦ ﮐﯽ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﻓﯽ ﺍﻟﻔﻘﮧ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﺟﺲ ﻗﺪﺭ ﮐﻔﺮ ﺑﺪﺍﻋﺘﻘﺎﺩﯼ ﺍﻭﺭ ﺍِﻟﺤﺎﺩ ﺍﻭﺭ ﺯﻧﺪﯾﻘﯿﺖ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﭘﮭﯿﻼﺩﮮ ﺑﮍﯼ ﺧﻮﺷﯽ ﺳﮯ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﺫﺭﮦ ﭼﯿﮟ ﺑﺠﺒﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﮯ، ﺍﮔﺮﭼﮧ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﮩﺎﺋﮯ ﺍﮨﻞِ ﺳﻨﺖ ﮨﺰﺍﺭ ﺩﻓﻌﮧ ﺍُﻥ ﮐﻮ ﻣﺘﻨﺒﮧ ﮐﺮﯾﮟ، ﮨﺮﮔﺰ ﻧﮩﯿﮟ ﺳﻨﺘﮯ “ ﺇﮪ ( ﺍﻇﮩﺎﺭ ﮐﻔﺮ ﺛﻨﺎﺀ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﺠﻤﯿﻊ ﺍﺻﻮﻝ ﺁﻣﻨﺖ ﺑﺎﻟﻠﮧ : ۲۶۲ )
ﮐﺎﺵ ! ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﺑﮭﺎﺋﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﮔﮭﺮ ﮐﯽ ﺍِﺱ ﺷﮩﺎﺩﺕ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﮏ ﻟﻔﻆ ﮐﻮ ﭘﮍﮪ ﮐﺮ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺩﻟﻮﮞ ﺳﮯ ﻣﺤﺎﺳﺒﮧ ﮐﺮﮐﮯ ﺻﻼﺡ ﻭﺗﻘﻮﯼٰ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﯿﮟ۔
ﻭﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺍﻋﻠﻢ
ﺩﺍﺭﺍﻻﻓﺘﺎﺀ،
ﺩﺍﺭﺍﻟﻌﻠﻮﻡ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ
No comments:
Post a Comment